Toimitus- ja sopimusehdot

1. Yleistä

Charmiakauppa.fi on Kaluste-Trading Finland Oy:n (Y-tunnus: 2540193-5) verkkokauppa. Näitä toimitusehtoja sovelletaan Kaluste-Trading Finland Oy:n ja sen asiakkaan välisissä kauppasuhteissa. Kaluste-Trading Finland Oy:llä on oikeus päivittää näitä toimitusehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

Kaluste-Trading Finland Oy ei vastaa ylivoimaisesta esteestä (Force majeure) syntyneestä vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Kaluste-Trading Finland Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Kaluste-Trading Finland Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2. Toimitusalue

Charmiakauppa.fi-verkkokaupan toimitusalue on koko Manner-Suomi. Kotiinkuljetus on mahdollinen vain Manner-Suomen osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys. Toimitusalueeseen ei kuulu Ahvenanmaa tai ulkomaat.

3. Toimittaminen

Toimitamme tilaukset Postin Postipakettina lähimpään Postin toimipisteeseen / valitsemaasi pakettiautomaattiin tai Postin Kotipakettina kotiinkuljetuksella. Postipaketin hinta on 15 € (yli 100 € tilaukset 0 €) ja Kotipaketin hinta 25 € (yli 300 € tilaukset 0 €). Kooltaan suuremmat kuin 59 x 36 x 60 cm olevat tuotteet toimitetaan lähimpään Postin toimipisteeseen tai Postin Kotipakettina kotiinkuljetuksella.

Asiakas saa Postin toimipisteeseen saapuvasta Postipaketista saapumisilmoituksen sekä tekstiviestillä että lähetyksessä ilmoitettuun toimitusosoitteeseen seuraavalla jakelukierroksella. Kuljetusaika on normaalisti 1-2 työpäivää. Lähetystä säilytetään postissa saapumisviikon lisäksi 2 täyttä kalenteriviikkoa.

Pakettiautomaattiin toimitettu tilaus on noudettavissa pakettiautomaatista pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. Pakettia säilytetään automaatissa 7 päivää sen saapumisesta. Saapumisilmoitus ja pakettiautomaatin koodi lähetetään asiakkaalle tekstiviestillä.

Kotiinkuljetettavat Kotipaketit toimitetaan asiakkaalle perille asti pääsääntöisesti tilauksen lähetyspäivästä seuraavana arkipäivänä asiakkaan kanssa puhelimitse sovittuna ajankohtana arkipäivisin klo 9-21 välillä. Mikäli vastaanottajaa ei kahden soittoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle soittopyyntökortti toimitusajankohdasta sopimiseksi. Pakettia säilytetään saapumisviikko ja 2 täyttä kalenteriviikkoa, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle.

Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 4 arkipäivän sisällä sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

Kaluste-Trading Finland Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Kaluste-Trading Finland Oy:stä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen.

Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Kaluste-Trading Finland Oy:n ehtojen mukaisesti.

4. Toimitusaika

Verkkokaupan varastolta toimitettavat tuotteet toimitetaan keskimäärin 4–7 arkipäivän kuluessa tilauksesta, haja-asutusalueille toimitusaika 5–9 arkipäivää.

5. Kotiinkuljetuksen ehdot

Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä. Sitä ennen Posti soittaa ja sopii kanssasi sopivimman toimitusajankohdan. Vastaanottaja on vastuussa siitä, että ilmoittaa Postille sellaisen ajankohdan, jolloin pystyy ottamaan paketin vastaan.

6. Maksaminen

Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät Charmiakauppa.fi-sivustolta. Käytössämme on Checkout-maksunvälityspalvelu, joka tarjoaa seuraavien pankkien verkkomaksumahdollisuuden: Nordea, Osuuspankki, Säästöpankki, POP-pankki, Danske Bank, Handelsbanken, S-pankki, Ålandsbanken ja LähiTapiola.

Lisäksi voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Kaluste-Trading Finland Oy:llä tai Checkout Finland Oy:llä ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

7. Palauttaminen

Charmiakauppa.fi tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden. Tuotteet voi palauttaa joko Postin maksuttomalla asiakaspalautuksella tai suoraan Charmia-myymälään. Charmiakauppa.fi vastaa palautuskustannuksista, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti Postin palvelupisteen kautta. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Vie lähetys Postiin ja kerro, että kyseessä on Kaluste-Trading Finland Oy:n asiakaspalautus.

Jos pakkauksessa on alkuperäinen osoitekortti, Posti tekee korttiin tarvittavat muutokset ja lähetys palautetaan muutetulla kortilla. Voit myös mennä Postiin ilman korttia, jolloin henkilökunta tulostaa palautuskortin lähetykseen puolestasi tai voit täyttää palautuskortin itse.

Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Charmiakauppa.fi:ltä.

8. Takuu, tuki ja virhevastuu

Kaluste-Trading Finland Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Muussa tapauksessa vaihdamme rikkoutuneen tuotteen uuteen. Lisätietoa saat sähköpostilla osoitteesta toimisto@ktf.fi.

9. Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja -ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Kaluste-Trading Finland Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen toimisto@ktf.fi tai kirjeenä Turun toimipisteeseen. Kalustetukku.fi-sivustolla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Reklamaatiohenkilöstö toimii suoraan johtoryhmän alaisuudessa. Henkilökunta konsultoi tarvittaessa johdon kanssa asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisesta. Myymälähenkilöstö ei käsittele reklamaatioita.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Kaluste-Trading Finland Oy:tä vastaan joko Kaluste-Trading Finland Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Kaluste-Trading Finland Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

 

Päivitetään...
  • Ostoskori on tyhjä.